Лекція настоятеля храму Святих Рівноапостольних Кирила і Мефодія, протоієрея Андрія Шимановича на тему «Християнство: соціальний вимір» відбулася в ННІ міжнародних відносин, історії та філософії ЧНУ ім. Б. Хмельницького.
Захід розпочався зі вступного слова директорки інституту Наталії Земзюліної:
— Більшість із нас можна назвати атеїстами, адже ми не молимося й рідко відвідуємо церкву. Ми організували цю зустріч, аби ви, майбутні історики й філософи, змогли поставити запитання, які цікавлять вас щодо інституту церкви.
Отець Андрій Шиманович розповів студентам про важливість церкви як соціального інституту. Адже те, у що вірить людина, впливає на її повсякденне життя. Доктрина про Трійцю говорить про існування множинності в людській природі, себто людина, апріорі, соціальна істота. Християнство навчає, що індивід має спілкуватися з іншими. А етнічна, расова відмінності — не проблема, а навпаки — можливість будувати стосунки, жити спільними інтересами та визнавати інших відображенням людськості, образу Божого.
— Наше завдання — поговорити, щоб за допомогою діалогу зруйнувати якісь міфи про церкву, що існують у свідомості молодих людей. Із цими знаннями ви зможете комфортніше прожити період особистісного становлення, університетські роки тощо. Ми створюємо чудовий прецедент активної органічної співпраці між університетським середовищем та церквою, — зазначив спікер.
Він додав, що аргументи й тези розмови спиратимуться на «слово Боже» або, іншими словами, давню літературну пам’ятку, Біблію. Адже це засадничий текст для всіх християнських конфесій.
Андрій Шиманович поінформував про ідею важливості соціального богослов’я, а також навів приклади катастрофічних явищ, до яких призводило просвітництво, якщо воно не підтверджувалося соціальними перетвореннями. У тих випадках вчителі богослов’я не донесли іншим, що віра повинна перетворювати соціальні умови, а не лише внутрішні особистісні явища. Також отець Андрій згадав про період, коли між сакральним та світським не було різниці: не існувало аполітичної церкви або атеїстичної влади.
Наприкінці зустрічі студенти мали можливість поспілкуватися в форматі «питання-відповідь». Майбутні історики й філософи уважно слухали, тема їх захопила, тому запитання були досить цікавими. Особливо виокремилися студенти-першокурсники Ілля Опарін, Максим Журавський та Ярослав Кузьменко. Завдяки їхнім питанням присутні обговорили течію екуменізму, яку в останні десятиріччя підтримує католицька церква. Студенти почули думку священника щодо «справедливої відповіді Бога» у вигляді інтенсивного заселення та своєрідної колонізації Європи арабськими та африканськими народами на жорстоку експансіоністську політику європейців в Африці та Океанії протягом століть. Подискутували також і на тему однієї з заповідей Божих — «Не сотвори собі кумира». Зокрема, студента цікавило, чи шанування ікон не є суперечить цій заповіді. Обговорили те, який вигляд має Бог — невидимої сутності чи людини.
Варто зазначити, що подібні зустрічі для студентів є корисними, вони дають можливість поміркувати про важливі для їхньої фаховості теми.
http://cdu.edu.ua/news/majbutni-istoriki-ta-filosofi-pogovorili-pro-khristiyanstvo-yak-sotsial-nij-vimir.html#sigProId6d9269b114
Пресслужба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького
Майбутні історики та філософи поговорили про християнство як соціальний вимір
Лекція настоятеля храму Святих Рівноапостольних Кирила і Мефодія, протоієрея Андрія Шимановича на тему «Християнство: соціальний вимір» відбулася в ННІ міжнародних відносин, історії та філософії ЧНУ ім. Б. Хмельницького.
Захід розпочався зі вступного слова директорки інституту Наталії Земзюліної:
— Більшість із нас можна назвати атеїстами, адже ми не молимося й рідко відвідуємо церкву. Ми організували цю зустріч, аби ви, майбутні історики й філософи, змогли поставити запитання, які цікавлять вас щодо інституту церкви.
Отець Андрій Шиманович розповів студентам про важливість церкви як соціального інституту. Адже те, у що вірить людина, впливає на її повсякденне життя. Доктрина про Трійцю говорить про існування множинності в людській природі, себто людина, апріорі, соціальна істота. Християнство навчає, що індивід має спілкуватися з іншими. А етнічна, расова відмінності — не проблема, а навпаки — можливість будувати стосунки, жити спільними інтересами та визнавати інших відображенням людськості, образу Божого.
— Наше завдання — поговорити, щоб за допомогою діалогу зруйнувати якісь міфи про церкву, що існують у свідомості молодих людей. Із цими знаннями ви зможете комфортніше прожити період особистісного становлення, університетські роки тощо. Ми створюємо чудовий прецедент активної органічної співпраці між університетським середовищем та церквою, — зазначив спікер.
Він додав, що аргументи й тези розмови спиратимуться на «слово Боже» або, іншими словами, давню літературну пам’ятку, Біблію. Адже це засадничий текст для всіх християнських конфесій.
Андрій Шиманович поінформував про ідею важливості соціального богослов’я, а також навів приклади катастрофічних явищ, до яких призводило просвітництво, якщо воно не підтверджувалося соціальними перетвореннями. У тих випадках вчителі богослов’я не донесли іншим, що віра повинна перетворювати соціальні умови, а не лише внутрішні особистісні явища. Також отець Андрій згадав про період, коли між сакральним та світським не було різниці: не існувало аполітичної церкви або атеїстичної влади.
Наприкінці зустрічі студенти мали можливість поспілкуватися в форматі «питання-відповідь». Майбутні історики й філософи уважно слухали, тема їх захопила, тому запитання були досить цікавими. Особливо виокремилися студенти-першокурсники Ілля Опарін, Максим Журавський та Ярослав Кузьменко. Завдяки їхнім питанням присутні обговорили течію екуменізму, яку в останні десятиріччя підтримує католицька церква. Студенти почули думку священника щодо «справедливої відповіді Бога» у вигляді інтенсивного заселення та своєрідної колонізації Європи арабськими та африканськими народами на жорстоку експансіоністську політику європейців в Африці та Океанії протягом століть. Подискутували також і на тему однієї з заповідей Божих — «Не сотвори собі кумира». Зокрема, студента цікавило, чи шанування ікон не є суперечить цій заповіді. Обговорили те, який вигляд має Бог — невидимої сутності чи людини.
Варто зазначити, що подібні зустрічі для студентів є корисними, вони дають можливість поміркувати про важливі для їхньої фаховості теми.
Пресслужба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького