Кафедра видавничої справи, редагування і теорії інформації Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького організувала і провела дискусійну панель «Видавничий бізнес: національний та регіональний виміри». Захід відбувся в межах Третього книжкового фестивалю.
Учасниками були представники харківського видавництва «Школа», вінницького видавництва «Дім Химер» та інших регіональних видавництв, а також викладачі та студенти ЧНУ.
Перед обговоренням стану й перспектив українського видавничого бізнесу модераторка заходу, завідувачка кафедри, доцентка Лариса Завгородня озвучила дані опитувань за міжнародними видавничими асоціаціями, які характеризують сучасну українську видавничу галузь.
— Хочу наголосити, що внутрішні проблеми видавничих організацій продиктовані проблемами на ринку. Найгострішими серед них називають такі: низьку купівельну спроможність населення, брак дистрибуції книжкової продукції, мереж розповсюдження, низьку читацьку культуру, нерозвинену інфраструктуру, відсутність маркетингових досягнень, — зазначила модераторка.
До обговорення важливих питань дискусії приєдналися й інші спікери: доцент кафедри інтелектуальної власності та цивільно-правових дисциплін Віктор Іващенко, доцентка кафедри педагогіки і психології Наталія Герасімова, доцентка кафедри видавничої справи, редагування і теорії інформації Оксана Іванченко та старша викладачка кафедри видавничої справи, редагування і теорії інформації Людмила Солодка.
Одним із найгостріших стало питання розвитку культури читання дітей та підлітків, а також участь батьків у цьому важливому процесі.
— Діти потребують спілкування, й воно повинно відбуватися не з гаджетами. Батьки, у свою чергу, повинні бути поряд із дитиною й вчитися прищеплювати любов до книги, — зауважила Наталія Герасімова.
Не менш важливою вважається проблема інтелектуальної власності у сфері електронних видань та створення нових форматів книг. Спікери в ході розмови з’ясували, що сучасна аудиторія не тяжіє до сприйняття мультимедійних форматів. У свою чергу, українські видавництва часто обмежені в фінансуванні і вважають такі проекти нерентабельними.
Ще однією тезою для дискусії став пошук авторів не лише на українському, а й міжнародному просторі. Запрошені видавці зазначили, що чимало видавництв намагаються заохотити до співпраці, окрім вітчизняних письменників, ще й зарубіжних, а також створити нові та оригінальні проекти.
— Ми хочемо привозити до України нові книги й нових авторів — відкривати для наших читачів увесь світ. Наша мета — це шукати тих, хто справді зацікавить, — розповів представник видавничого дому «Школа» Ілля Федієнко.
Учасники дискусії були солідарні, що для підготовки майбутніх фахівців видавничого бізнесу й медіамеджменту важливо враховувати соціокультурне тло розвитку медіапроцесів, потреби й вимоги роботодавців, досвід успішних видавництв на сучасному ринку.
— Мені як модератору заходу особливо приємно, що дискусійна панель стала корисною для всіх зацікавлених сторін, а особливо для студентської молоді, — зазначила Лариса Завгородня.
За словами студентки 1-ММ Діани Любенко, було дуже цікаво дізнатися про те, як видаються сучасні книги, як працюють різні видавництва. Для студентів важливі такі заходи, адже зараз вони вивчають це на парах. І знання, отримані від видавців, можуть стати дуже корисними в опануванні професії на практиці.
http://cdu.edu.ua/news/fakhivtsi-praktyky-obhovoryly-z-vykladachamy-i-studentamy-chnu-problemy-vydavnychoho-biznesu.html#sigProIde83d317fdd
Пресслужба ННІ української філології та соціальних комунікацій