Налаштування доступності

bgb
 
 
 
 

У жовтні 2025 року студенти 4 курсу Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького спеціальності «Екологія» Вероніка Богдан та Олександр Дядик, а також студентка 2 курсу магістратури спеціальності «Біологія та біохімія» Олена Шамрай відвідали Словаччину, Чехію та Польщу в межах навчально-практичної поїздки, організованої ГО «Українська природоохоронна група».

Під час подорожі учасники мали змогу ознайомитися з діяльністю природоохоронних установ цих країн, дізнатися про сучасні підходи до управління природними територіями та практики збереження біорізноманіття.

У Словаччині студенти відвідали Національний парк «Slovenský raj», де ознайомилися з природною будовою парку, особливостями туристичних маршрутів і системою охорони лісових екосистем.

У Чехії вони спільно з представниками охоронюваного ландшафтного парку Jeseníky досліджували роботу системи природно-заповідного фонду, знайомилися з діяльністю орнітологічної станції кільцювання птахів, а також із практиками відновлення боліт, необхідних для збереження земноводних. Через надмірне асфальтування лісових шляхів популяції цих видів почали зменшуватися, тому фахівці створюють невеликі штучні водойми біля заплавних лісів, що сприяє відновленню їхніх місць розмноження.

Під час виїздів також було продемонстровано приклади відновлення річок, які зазнали зарегулювання, способи укріплення лісових доріг, пошкоджених ерозією, а також методи підтримання пасовищного різноманіття шляхом регулярного випасання. Студенти побували в Офісі Агенції охорони природи Чехії у Празі, де для них провели ознайомчі лекції про діяльність установи та її роль у збереженні природної спадщини.

На завершення поїздки українські студенти мали нагоду познайомитися з роботою проєктованого Турницького національного парку в Польщі, який є частиною важливих природоохоронних ініціатив, спрямованих на розширення мережі охоронюваних територій у Європі.

Отриманий досвід став цінним прикладом того, як у європейських країнах поєднують науку, екологічну освіту та практичне управління природними ресурсами. Здобуті знання стали вагомим доповненням до вивчення освітніх компонентів в університеті.

ННІ природничих та аграрних наук