Захист кваліфікаційних робіт для студентів і викладачів кафедри видавничої справи, редагування і теорії інформації ННІ української філології та соціальних комунікацій був особливим. Студентка 4-Р курсу Марина Сухенко представила державній екзаменаційній комісії унікальний для міста Черкаси телепроект «Молодіжне інформаційне агентство».

Саме так називається програма, що є результатом співпраці гуртка ЦДЮТ «Юні кореспонденти», телекомпанії «ВІККА» та кафедри видавничої справи, редагування і теорії інформації ЧНУ ім. Б. Хмельницького. Це інформаційно-розважальна програма, де подаються актуальні для містян теми через світосприйняття школярів. Іншими словами, це дитячий погляд на дорослі проблеми.

Для Черкас «Молодіжне інформаційне агентство» — це унікальний медіапродукт, який виходить в ефір телеканалу «ВІККА» щомісяця. Він створений студенткою, яка опановує професії редактора, журналіста, ведучого спільно з дітьми, які в майбутньому бачать себе в журналістиці. У цьому аспекті важливою є профорієнтація учнів. До медіапродакшну долучаються діти навіть молодшого шкільного віку. Найменша журналістка — учениця другого класу (7 років), — розповіла керівник кваліфікаційної роботи, кандидат наук із соціальних комунікацій Людмила Солодка. — Важливо, що на прикладі нашого дитячого телепроекту студенти можуть учитися далі створювати власні програми для дітей з урахуванням виявлених помилок та потреб молодшої аудиторії.

Подібних проектів в Україні одиниці. Адже дитячого продукту для телеканалів майже не виробляють, оскільки це комерційно невигідно. Відповідно до Закону України «Про рекламу», у дитячих програмах не можна розміщувати рекламні повідомлення. Подібні до черкаського проекти існують в Харкові та на Донеччині. Та попри все керівник гуртка «Юні кореспонденти» Надія Чередник вирішила ризикнути. Її підтримали й на телеканалі, й у Черкаському національному. Як результат, з жовтня 2017 по червень 2018 кожний перший четвер місяця жителі міста та області могли переглянути новинні сюжети «Молодіжного інформаційного агентства» і про ремонт Черкаської дамби, і про Великодні традиції, і про майстер-клас із писанкарства в Музеї рушника, і про Книжковий фестиваль, і про черкаські пляжі, та ще багато цікавого про життя міста та дозвілля школярів.

Успіх проекту в тому, — наголошує Надія Чередник, — що його робили однодумці, творчі, позитивні люди, яким цей проект приносив задоволення. Ми кайфували від того, що робили, хоча часом було дуже нелегко. Приємно, що до проекту долучалися цілі сім'ї. Девіз проекту: дати шанс кожному. Для дітей це можливість дізнатися більше про професію журналіста, ведучого, оператора... Цей проект показав дітям, що робота журналіста нелегка, але доволі цікава.

Особливо хвилюючим день захисту був для самої Марини Сухенко. Адже це не проста кваліфікаційна робота, це 9 місяців справжньої журналістської праці. Студентка виконувала в проекті роботу оператора, режисера монтажу, редактора, сценариста. Зрозуміло, що було складно, адже доводилося працювати не з професійними журналістами, ведучими, а зі звичайними школярами. Проте завдяки знанням, закладеним викладачами кафедри видавничої справи, редагування і теорії інформації, вдалося подолати всі труднощі.

Ще рік тому у мене виникали сумніви, чи правильно я обрала фах, чи це саме та професія, яка мені до душі. Усе змінилося після того, як Людмила Іванівна запропонувала мені цей проект як кваліфікаційну роботу, а надто сьогодні, коли я робота виконана. А це, між іншим, 36 діток та їхні батьки, працівники Центру дитячої та юнацької творчості, працівники телеканалу «ВІККА», понад 300 героїв сюжетів. Загалом, це неоціненний досвід, 9 місяців клопіткої праці, 8 новинних випусків, 30 сюжетів і понад 400 Гб робочого матеріалу. Сьогодні я впевнено можу сказати, що не помилилася, коли чотири роки тому вирішила опановувати спеціальність «видавнича справа та редагування» в Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького, — поділилася враженнями Марина Сухенко.

Перший сезон проекту закінчено,  але вже восени черкаських школярів та студентів Черкаського національного чекає другий, ще цікавіший сезон «Молодіжного інформаційного агентства».

Прес-служба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького