Налаштування доступності

bgb
 
 
 
 

У межах вивчення дисципліни «Методика навчання української мови в ЗЗСО» студенти 3 курсу спеціальності А4 Середня освіта «Українська мова і література», «Українська мова, література, англійська мова» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького відвідали Навчально-тренінговий центр STEМ-освіти КНЗ «ЧОІПОПП Черкаської обласної ради».

Завідувачка Навчально-тренінгового центру STEМ-освіти, стейкхолдерка ОП «Середня освіта» «Українська мова і література», «Українська мова, література, англійська мова» Юлія Зоря в процесі заняття наголосила на тому, що STEM-освіта важлива для майбутніх учителів української мови, адже дає інструменти для того, щоб мислити ширше, ніж дозволяють межі одного шкільного предмета. Грамотність школяра — важлива мета навчання, але нинішні учні мають навчитися також ставити запитання, шукати відповіді, комунікувати, домовлятися, відчувати наміри партнера в спілкуванні, аналізувати власні й чужі дії, творити, помилятись і виправляти помилку; на більшість із цих викликів дає відповідь STEМ-освіта.

Під час заходу майбутні вчителі-словесники ознайомилися з можливостями сучасного STEM-простору та взяли участь у цікавих і змістовних практичних тренінгах, які провели методисти Центру STEМ-освіти Ксенія Ванько, Євген Качкар, Віталій Курас.

Студенти працювали з LEGO-конструкторами, спостерігали роботу 3D-принтера, ознайомлювалися з роботою дронів, а також мали змогу випробувати технології доповненої та віртуальної реальності, можливості штучного інтелекту. Такий формат заняття дозволив побачити, як інноваційні інструменти можуть інтегруватися в освітній процес і стимулювати пізнавальну активність учнів, сприяти формуванню ключових і предметних компетентностей.

Своїми враженнями від нетрадиційного заняття з методики навчання української мови поділилася студентка 3-А курсу Юлія Канельська:

— Такі пари у формі навчальної екскурсії дають можливість глибше пізнати суть STEM-технологій, зрозуміти, що нині роль учителя зміщується з передавача знань до партнера в навчанні.

Для Іванни Душки, студентки 3-А курсу, це важливий досвід, який дзволяє вчителеві бути відкритим, гнучким і здатним зацікавити учня з будь-якої теми: — Ми побачили, як слово поєднується з технологіями, як мова стає інструментом для пояснення наукових процесів і створення міжпредметних проєктів.

Вдячність за прекрасний захід, організований на високому фаховому рівні, висловила ректорці КНЗ «ЧОІПОПП Черкаської обласної ради» Наталії Чепурній, завідувачці Навчально-тренінгового центру STEМ-освіти Юлії Зорі викладачка дисципліни «Методика навчання української мови в закладі загальної середньої освіти», гарантка ОП Вікторія Руденко:

— Наші студенти пересвідчилися в тому, що сучасному словесникові важливо не лише володіти глибокими філологічними знаннями, а й розуміти, як технології впливають на мислення та навчальні практики учнів. Здобувачі освіти переконалися, що STEM допомагає формувати ширший педагогічний світогляд: учитель починає бачити урок як міждисциплінарний простір, у якому можна поєднувати мову, творчість і технології. Такий підхід розвиває критичне мислення, комунікацію, уміння працювати в команді. Саме тому знайомство зі STEM не лише розширює методичний арсенал майбутнього філолога, а й робить його готовим до викликів Нової української школи.

Кафедра методики навчання, стилістики й культури української мови